MODA si Luxul contemporan – intre imagine si marketing
Bucuresti , Bucuresti.
Miercuri 17 Martie 2010 18:30
Fundatia Calea Victoriei: Intrarea Pristolului 3
Categorii: Conferinte si Seminarii
Fundatia Calea Victoriei va invita, din 17 martie, la un curs despre moda si luxul contemporan, cu lectorul Mihai Cosmatchi.
Cursul va analiza industria modei: imagine, publicitate, marketing. In acest curs nu vom vorbi despre destinele romantate ale marilor couturieri, ci despre cine creeaza moda si cum o exploateaza, fie direct, din motive financiare, fie pentru beneficiul de imagine.
Ce se ascunde in spatele vitrinelor atat de elegante cu preturi atat de mari? Cum se construieste identitatea unei marci? Care este ciclul de creatie al unui produs? Cum a evoluat industria modei de la haute couture la marcile de distriutie de astazi ? Cum se nasc si dispar tendintele, cine sunt prescriptorii ?
Vom urmari nasterea tendintelor, in diferite etape : studiourile de design, birourile de stil, targurile de textile, prezentarile de moda, achizitorii profesionali, presa de specialitate etc.
Nu neaparat sinomime cu moda, dar la fel de celebre in paginile revistelor sunt produsele si serviciile de lux, de la accesorii, la calatorii. Care sunt cumparatorii acestor produse, cum sunt ele concepute sa asigure venituri din vanzari dar sa si perpetueze imaginea marcii ? Cum se pozitioneaza tarile europene in productia si distributia produselor de lux ? Care sunt categoriile sociale care le cumpara ? Ce aport are industria de lux in societate ? (creativitate, mestesuguri de patrimoniu, ecologie, prestigiu national, cifra de afaceri etc).
Temele atelierelor:
1. Ce inseamna o tendinta
Cum se nasc modele in sec XXI ? Ce rol joaca moda strazii, creatorii, presa ? Cum lucreaza un birou de stil, cum concepe el tendintele ?
2. Evolutie istorica
In sec XX, creativitatea era, initial, apanajul atelierelor de haute couture, trecand apoi pe planseta stilistilor, odata cu aparitia prêt-à-porter-ului. Care este specificitatea industriei de haute couture ? Din ce se obtineau profiturile in anii 30, 50 si in prezent ?
3. Ce reprezinta o marca ? care este patrimoniul ei ? Functionarea industriei de prêt-à-porter. Politica de licente. Care sunt oportunitatile si pericolele mondializarii ?
4. Tarile europene si avantajele lor in industria vestimentara
Franta - o traditie continua lasata de regalitate.
Italia – efectele benefice ale unei industrializari tarzii in sistemul productiei familiale. Belgia – designerii scolii de la Anvers.
5. Strategiile industriei de lux
Principalele grupuri. Achizitii, diversificari de portofoliu. Grupuri mono-marca. Declinarile si diversificarile marcii. Strategiile si portofoliile LVMH, PPR, Armani, Richemont, Gucci Group.
6. Luxul si aportul sau in societate. Strategii de imagine. Sectoare mai mult sau mai putin rentabile. Industria de lux in contextual recesiunii in Europa, Asia si America. Studiul detaliat al pietei asiatice.
Durata curs: 6 ateliere
Frecventa: saptaminal
Cost curs: 180 ron - adulti/135 ron - elevi, studenti
Loc desfasurare: Fundatie
Data: 17 martie, 18:30
inscrieri la: contact@victoriei.ro
Teatru pentru copii la Restaurant Dines
Bucuresti, Bucuresti. 21 Apr 2024 - 21 Apr 2024Weekend Live la Dines in Parcul Carol!
Bucuresti, Bucuresti. 19 Apr 2024 - 21 Apr 2024- Comentarii dupa (0)
- Poze & Video(0)
- Comentarii inainte (0)
- Participanti (0)
-
Ai ceva de zis?.Da-ti cu parerea